هرمزگان/ روابط عمومی ها تسهیل گر ارتباطات سازمانی هستند
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان همزمان با 27 اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی اظهار کرد: انسانها موجوداتی نیازمند روابط اجتماعی هستند که بدون حضور اجتماع هیچگاه از عهده پاسخگویی به نیازهای متنوع زندگی خویش بر نمی آیند به همین دلیل است که فلاسفه و دانشمندان انسان را موجودی مدنی و بالطبع دانسته اند.
امید ذاکری گفت: در آیات هم آمده است که اصولا اجتماعی بودن و ایجاد روابط اجتماعی با هم نوع در متن خلقت و آفرینش او پی ریزی شده است.
وی افزود: در عصر حاضر روابط عمومی ها تسهیل گر ارتباط در سازمان ها هستند و به جرأت می توان گفت رابط، مفسر و میانجی میان سازمان و مخاطبان هستند ارتباط دو سویه را حفظ و مبادلات را تسهیل می کنند در حقیقت تکنسین ارتباط هستند چرا که نقش تولید مواد ارتباطی برای سازمان و ارتباط با رسانه را بر عهده دارند.
وی گفت: در گذشته روابط عمومی ها نقش تبلیغی و ترویجی محض داشتند ، اما امروزه در عصر حاضر مبتنی و متکی بر آسان کردن روند اطلاع رسانی در جامعه عمل می کنند چرا که در اینصورت می توانند پاسخگوی تحولات جهانی،کشوری وجامعه خود باشند و بستر لازم را برای رضایتمندی مخاطبین خود فراهم کنند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان تصریح کرد: امروزه روابط عمومی هابه این نتیجه رسیده اند که بایستی آن پل و ارتباط دو سویه را فراهم کنند که مدیران بدانند در مقابل مردم مسئولیت دارند و مردم نیز از روابط عمومی حق مطالبه دارند.
ذاکری در پایان با اشاره به روند پیشرفت و به روز شدن روابط عمومی ها در سازمان جنگل ها و ادارات منابع طبیعی استانها را مثبت ذکر کرد و افزود: بایستی نمایه موثری در نقد و رشد این حوزه مهم تصمیم سازی و تسهیل گری روابط درون و برون سازمانی در سطح کشور ترسیم شود .
وی در پایان تأکید کرد: روابط عمومی در سطح استانها جایگاه اداره و مسئولین تلاشگر آن دارای پست رئیس اداره باشند و در شهرستانها هم پست داشته باشند و این کمترین مطالبه ای است که می توان برای این بازوان توانمند مدیران در ادارات طلب نمود.

نظر شما :