برگزاری کارگاه آموزشی استراتژی ارتباطات در شهر کرد

۱۵ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۲۶ کد : ۵۱۱۳۰ اخبار سازمان
تعداد بازدید:۵
برگزاری کارگاه آموزشی استراتژی ارتباطات در شهر کرد
کارگاه آموزشی- مشارکتی استراتژی ارتباطات و اطلاع رسانی برای حفاظت از منابع طبیعی با تاکید بر آفات و بیماری های جنگل های زاگرس روز چهارشنبه گذشته با مدرسی دکتر حسین بدری پور معاون اموربین الملل سازمان منابع طبیعی کشور در تالار معلم شهرستان شهرکرد برگزار شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان منابع طبیعی – در این کارگاه آموزشی که توسط اداره آموزش و ترویج  و روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی استان چهار محال و بختیاری برگزار شد، نمایندگان سازمان های مردم نهاد، اصحاب رسانه ، اساتید دانشگاه و دانشجویان حامی زاگرس، مدیران اداره کل حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی و آبخیزداری استان، کارشناسان بخش تحقیقات، روسای ادارات منابع طبیعی شهرستان ها، روسای ادارات حفاظت و کارشناسان روابط عمومی و آموزش  وترویج از ستاد و استان حضور داشتند.
حسین بدری‌پور استاد و مدرس این کارگاه آموزشی ابتدا مباحث مربوط به ارتباطات و اطلاع‌رسانی موثر برای حفظ منابع طبیعی را ارائه کرد و سپس در خصوص تدوین برنامه اطلاع رسانی در خصوص آفات و بیماری ها در حوزه جنگل زاگرس خاطر نشان کرد: هر سازمانی برای دستیابی به اطلاع‌رسانی به  یک فعالیت دنباله‌دار نیاز دارد و در این راه مقوله ای همچون: هدف، مخاطب، پیام و کانال‌های انتقال پیام ممکن است تغییر کند اما نیاز سازمان برای حفظ ارتباط با رسانه‌ها و با افراد کلیدی جامعه همچنان باقی خواهد بود.
بدری پور گفت: در عصر حاضر با حجم زیادی از مطالب و اخبار در فضای مجازی مواجه هستیم که تشخیص صحت وسقم خبر نه تنها برای مخاطبین عام، بلکه مخاطبینی که تا حدودی اطلاعاتی در حطیه خبر منتشره دارند، بسیار دشوار نموده و آنان را دچار سردرگمی می نماید.
او در این زمینه به موضوع آفات برگ خوار و جوانه خوار بلوط زاگرس اشاره کرد که افراد مختلف اخبار و مطالبی تهیه و در فضای مجازی منتشر می کنند که نه تنها با واقعیت فاصله دارد بلکه باعث بی‌اعتمادی مخاطبین به سازمان منابع طبیعی شده و از سویی مانع انجام اقدامات مدیریتی که مبتنی بر دانش موجود در کشور است، نیز می‌شود.
بدری پور با بیان اینکه اطلاع‌رسانی موفق یک فرآیند  دنباله‌دار و مستمراست نه رویداد موردی اضافه کرد: اطلاع‌رسانی روند انتقال ایده‌ها و اطلاعات است و برای یک پروژه مردمی سازمان، اطلاع‌رسانی به معنی بازتاب ماهیت واقعی سازمان‌، مسائل درگیر در آن و موفقیت‌هایش برای جامعه است.
او ادامه داد: از همان زمانی که سازمان،  برنامه‌ریزی اهداف و فعالیت‌هایش را شروع می‌کند، باید برنامه‌ریزی در مورد راه‌های اطلاع‌رسانی در مورد آن‌ها را هم آغاز کند زیرا اطلاع‌رسانی در هر مرحله‌ای از توسعه سازمانی سودمند است.
بر اساس این گزارش، ضرورت تدوین برنامه ارتباطات و اطلاع‌رسانی، ارتباطات و آشنایی با مدلها و روشهای ارتباط فردی و گروهی، سیر تحول ارتباطات، جامعه شناسی ارتباطات، تحلیل جامعه هدف و دست اندرکاران و ویژگی های ارتباطات موثر از دیگر مواردی بود که مدرس این دوره در این کارگاه آموزشی به آن پرداخته است.

 

 


اخبار مرتبط


نظر شما :